Uitgangspunt: de gebruiker centraal stellen ten behoeve van waardeaccumulatie.

Stelling: Het gebouw is geen probleem, het vinden van kopers wel. Het is daarom essentieel de buurt mee te krijgen. Daarom zijn de kwaliteiten vastgesteld en aan de hand daarvan is een vaste verkoopprijs bepaald. Daar komt een biedbook uit. Er wordt niet op prijs geselecteerd, de prijs is namelijk vastgesteld op €12 miljoen. Plannen worden op kwaliteit geselecteerd, vandaar de slogan: ‘Gunning Op Kwaliteit’ (G.O.K.) Het team heeft ook zelf een concept voor het biedbook ontwikkeld gebaseerd op het ritme van wonen, werken en leven dat in het gebouw zit. De plek moet de buurt bedienen met een combinatie van functies. Met een doorbraak verbinden ze het binnenplein met het achterliggend groengebied.

Studenten: Jasper Nijkamp, Robin Kamperman, Ben van de Kamp, Rianne van den Ende, Jeremy Bouwmeester, George Justus, Bart Kuiperi. Begeleiding: Haagsche Hogeschool, opleiding Bouwkunde en Haagsche Hogeschool, opleiding Facility Management. Docenten: Helen van Broekhuijsen, Archie Hetharia, Ruud van Wezel

De eindpresentatie van de groep is hier te bekijken.


Deel deze pagina Deel op Facebook Deel op Twitter